DZIAŁ FINANSOWO - KSIĘGOWY
Do zadań Działu finansowo-księgowego należy prowadzenie operacji finansowo-księgowych Biura zgodnie z ustawą o finansach publicznych, ustawą o rachunkowości wraz z rozporządzeniami do niniejszych ustaw, w tym rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych, a w szczególności:
Dział finansowo-księgowy
Kierownictwo: Główna Księgowa Magdalena Zastocka
telefon: (58) 343-00-87 wew. 22
e-mail: m.zastocka@wbgitr.gdansk.pl
- realizacja planów finansowych poprzez dysponowanie środkami pieniężnymi zgodnie z ich przeznaczeniem, przestrzegając obowiązujących w tym zakresie zasad i przepisów prawnych;
- prowadzenie pełnej rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej wydatków i dochodów budżetowych,
- terminowa realizacja zobowiązań jednostki;
- zapewnienie terminowego ściągania należności i spłat zobowiązań oraz dochodzenia rozliczeń spornych;
- weryfikacja dokumentów księgowych pod względem formalno-rachunkowym;
- wystawianie faktur;
- prowadzenie zagadnień i dokumentacji w zakresie funduszu płac, dokonywanie rozliczeń z budżetem podatków i składek ZUS, dotyczących wynagrodzeń osobowych i bezosobowych;
- wypłacanie wynagrodzeń pracowniczych;
- prowadzenie ewidencji rzeczowych składników majątku Biura, umożliwiającej ustalenie ich ilości i wartości;
- prowadzenie czynności kontrolnych ksiąg inwentarzowych środków trwałych i kartotek oraz dokonywanie amortyzacji tych środków;
- okresowe ustalanie i sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów;
- przekazywanie należności i opłat, stanowiących dochody budżetu województwa na wyodrębniony rachunek bankowy Zarządu Województwa Pomorskiego;
- prowadzenie ewidencji księgowej i rachunku bankowego dla Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Biura;
- sporządzanie okresowej sprawozdawczości budżetowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
- pełne i kompleksowe prowadzenie dokumentacji i ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (VAT), wynikających z scentralizowanych zasad rozliczeń podatku od towarów i usług w Województwie Pomorskim i jego jednostkach budżetowych;
- nadzór nad inwentaryzacją składników majątkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i procedurami;
- prowadzenie księgowej obsługi należności i opłat związanych z wyłączaniem z produkcji gruntów rolnych, pobieranych na podstawie ustawy z dnia 3 lutego 1995 roku o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
- prowadzenie księgowej obsługi należności i opłat pobieranych z tytułu trwałego zarządu nieruchomościami: zabudowaną, stanowiącą działkę nr 148 przy ul. Suchej w Gdańsku i niezabudowaną stanowiącą działkę nr 370 przy ul. Suchej w Gdańsku.