SAMODZIELNE STANOWISKO DS. KADR I PŁAC
Do samodzielnego stanowiska ds. kadr i płac należy prowadzenie kadrowo-płacowych spraw pracowniczych, w zgodności z przepisami prawa, a w szczególności:
Starszy specjalista ds. kadr i płac:
mgr Dorota Przysiężna
telefon: (58) 343-00-87 wew. 25
e-mail: d.przysiezna@wbgitr.gdansk.pl
symbol pism: WBG-OS
- W zakresie spraw kadrowych:
- kontrola stosowania obowiązujących w Biurze zarządzeń i poleceń, w szczególności w zakresie porządku i dyscypliny pracy, przepisów BHP, stosowania zasad etyki zawodowej oraz w zakresie występowania negatywnych zjawisk w stosunkach międzyludzkich takich jak mobbing czy dyskryminacja;
- rekrutację i rozmieszczanie kadr, prognozowanie i bilansowanie potrzeb kadrowych;
- prowadzenie pracowniczych akt osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- sporządzanie i wystawianie dokumentów kadrowych w zakresie nawiązywania, rozwiązywania oraz zmian warunków pracy i płacy;
- wystawianie indywidualnych zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniach dla pracowników i byłych pracowników Biura;
- rozliczanie czasu pracy pracowników w przyjętym okresie rozliczeniowym, prowadzenie ewidencji czasu pracy, w tym rejestru urlopów wypoczynkowych, zwolnień lekarskich i delegacji;
- prowadzenie rejestru okresowych badań lekarskich, przestrzeganie ważności ich terminów, kierowanie pracowników na wykonywanie badań kontrolnych;
- prowadzenie rejestru i kontrola ważności terminów szkoleń okresowych w zakresie BHP;
- opracowywanie okresowych sprawozdań, ocen, analiz i informacji z zakresu spraw osobowo-płacowych;
- przeprowadzanie procedury okresowej oceny kwalifikacyjnej pracowników;
- organizowanie szkoleń podnoszących kwalifikacje pracowników;
- zapewnienie pracownikom dostępu do aktualnych przepisów prawa pracy i wewnętrznych regulaminów Biura;
- przechowywanie i archiwizowanie akt osobowych pracowników, ewidencji i dokumentacji personalnej, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. W zakresie spraw płacowych:
- obliczanie wynagrodzeń;
- obliczanie zasiłków i innych świadczeń z ubezpieczenia społecznego;
- sporządzanie list płac wynagrodzeń, osobowych i bezosobowych;
- organizowanie i przeprowadzanie wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych
- współpraca z Komisją Socjalną w zakresie wypłaty świadczeń z ZFŚS Biura;
- prowadzenie kartotek wynagrodzeń pracowników, wypłat z bezosobowego funduszu płac, kart zasiłkowych oraz kompletowanie i przechowywanie dokumentacji płacowej i zasiłkowej, stosownie do obowiązujących przepisów;
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z naliczaniem, rozliczaniem składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i Fundusz Pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- przekazywanie do ZUS stosownych deklaracji, raportów, informacji o danych płatnika składek lub ubezpieczonych oraz innych, wymaganych w tym zakresie dokumentów;
- potrącanie zaliczek i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, sporządzanie stosownej dokumentacji (deklaracji), zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- pełna obsługa obowiązków Biura w zakresie przepisów związanych z PFRON;
- sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości dla GUS.